Thursday, August 18, 2011

rayayaya

Kenapa aku duduk jauh? Kalau duduk dekat, tiap2 tahun aku raya, seronok, happy2 semua. Tapi dekat sini? Memang buat kecewa sebab dekat sini memang tak best. Bila lah lagi aku dapat raya satu keluarga kan. Aku memang bersyukur sebab aku masih boleh beraya dengan parents aku. Tapi apa lah perasaan abang2 aku kan? Mesti sedih bila tengok orang lain salam2 dengan parents dorg di pagi raya. Kalau aku dekat sini menangis sebab rindu nak raya satu keluarga, mesti dorg LAGIIIII sedih. Aku dah lama tak raya satu keluarga, rasanya ini tahun ke-4 aku lah raya dengan kitaorg je. Aku tak pernah rasa macam raya yang betul2 bila aku datang sini. Tak meriah macam dekat Malaysia. Mintak maaf dengan abah and ummi aku pon raya yang keberapa aku selalu mintak. sebab aku dekat sini sekolah, and orang2 dekat sini macam biasa2 jeee. Korg dekat Malaysia tengah berseronok menyambut suasan Hari Raya, aku dekat sini rasa macam hari biasa. Aku tak dapat pon baju raya baru or duit raya daripada orang lain. Hanya daripada ummi aku je. Aku seriously rindu beraya dekat Malaysia. 

Aku rindu time aku dulu2 raya dekat Malaysia, tiap2 pagi dorg semua pergi sembahyang and aku dekat rumah dengan mak and makcik2 aku susun kuih semua. Bila dorg balik rumah, kitaorg salam2 and bagi duit raya. Setiap tahun, bila aku salam dengan abah, ummi, along and angah aku mesti aku menangis. Sebab aku tahu yang aku banyak buat dosa dengan dorg. Lagi2 bila dengan along aku, dia suka buat aku nangis teruk2. Daripada aku senyum bila salam dengan dia, terus dia ungkit2 yang aku buat. Aku ni dah lah sensitive bila orang cakap benda2 yang sedih. memang aku menangis gila2 ah dengan dia. Aku rindu zaman2 aku dengan satu family. Yela sekarang semua dah besar2, mana nak duduk dengan family kan. sorg kerja, sorg belajar. 
Aku rindu bila dengan cousin2 aku pergi raya dekat rumah cousin2 yang lain, sampai lah perut kitaorg ni tak lalu nak makan, sanggup pergi jugak sebab nak kumpul duit raya. 

Aku benci dengar lagu raya, sebab lagu raya buat aku rindu semua benda yang aku dah buat time raya dulu2. Baru2 ni mak aku cakap, tahun depan, insyaallah aku raya dekat Malaysia, gila tak sabarnya. Aku harap kata2 dia tu betul lah kan. Sebab aku lama gila tak raya dengan diorg semua :(